Planowane inwestycje w infrastrukturę kolejową na odcinku Łuków-Dęblin o wartości 80 mln zł
Planowany jest gruntowny remont torów kolejowych na odcinku Łuków-Dęblin, który będzie kosztować w sumie 80 milionów złotych. Inwestycja obejmie kompleksową modernizację 25-kilometrowego odcinka linii, w tym wymianę szyn, renowacje przystanków oraz przejazdów kolejowych. Start prac planowany jest na najbliższe miesiące.
W ramach projektu, na całym 25-kilometrowym odcinku między stacjami Łuków Łapiguz a Dęblin zostaną zainstalowane nowe tory. Dzięki temu pociągi będą mogły podróżować w bardziej komfortowych i bezpiecznych warunkach. Przewidziane są również prace związane z poprawą jakości nawierzchni toru i drogi na 10 przejazdach w miejscowościach Sarnów, Borowina, Ruda, Zimna Woda, Krzywda, Drożdżaki, Hordzieżka i Wola Okrzejska. Sygnalizatory świetlno-dźwiękowe zostaną zamontowane na skrzyżowaniu w Hordzieżce i na dwóch przejazdach w Borowinie. Prace modernizacyjne będą realizowane również na stacji Okrzeja, gdzie planowane są czyszczenie tłucznia pod torem numer 1 i regulacja 4 rozjazdów.
Udogodnienia dla pasażerów przewidziane są także w miejscowościach Borowina oraz Hordzieżka, gdzie powstaną nowe perony. Będą one wyposażone w nowoczesne wiaty, tablice i gabloty informacyjne oraz oświetlenie, co z pewnością poprawi jakość korzystania z usług kolejowych przez mieszkańców tych miejscowości.
Prace modernizacyjne mają ruszyć w drugiej połowie 2024 roku i potrwają około dwa lata. Całkowity koszt inwestycji wynosi 70 milionów złotych, a jej finansowanie zostanie pokryte ze środków KPO.
Dodatkowo, na terenie twierdzy w Dęblinie przeprowadzony zostanie niemal 10-milionowy remont mostu kolejowego nad Wisłą. Inwestycja ta, finansowana z funduszy własnych, obejmie wymianę mostownic jednego toru oraz wzmocnienie konstrukcji całego obiektu. W ubiegłym roku PKP S.A. realizowało podobne prace na sąsiednim torze. Przewidywany czas realizacji robót to pół roku.